Druvas Vidusskola

Radoša, dzīvespriecīga, iedvesmojoša,
vienmēr atvērta jaunām idejām un priekšlikumiem!
Tāda ir Tava skola!

Sveicam svētkos!

Vārda dienu svin:

Audris, Brencis, Inuta

Dzimšanas dienu svin:

Una Šlisere

Ieskaties!

Stundu saraksta izmaiņas

Projekts literatūrā "Teātris senāk un mūsdienās” / 10.d klase

Publicēts: 07. maijs 2015
Atjaunots: 08. maijs 2015

,,Teātris senāk un mūsdienās’’

 

Skolēni tika sadalīti 5 grupās, katrā -3 skolēni. Grupas vadītāji izvēlējās darba uzdevumus, katrai grupai tie bija par dažādiem tematiem:

1)

  1. Teātra sākotne Latvijā (līdz 20.gs sākumam).
    Laiks, vieta, dramaturgi, lugas.
  2. Dramaturģijas termini: konflikts (iekšējais, ārējais konflikts, konflikta virzība).
  3. R. Blaumanis. Lugas ,,Skroderdienas Silmačos” izspēle.

2)

  1. Teātra balvas.
    Svinīgie pasākumi, 2014. gada pasākumi,  apbalvojumi, aktualitātes 2015. gadā.
  2. Dramaturģijas termins: kompozīcija.
  3. R. Blaumanis. Lugas ,,Skroderdienas Silmačos”  izspēle.

3)

  1. Teātra sports. Improvizācijas teātris.
    Rašanās laiks, vieta. Aktualitātes. Galvenās tehnikas.
  2. Literatūras teorija: drāma kā literatūras veids, žanru īpatnības.
  3. R. Blaumanis. Lugas ,,Skroderdienas Silmačos” izspēle.

4)

  1. Teātri Latvijā.
    Viena teātra (pēc izvēles) raksturojums: vēsturiskais un mūsdienu aspekts.
  2. Dramaturģijas termini: replika, dialogs, monologs, polilogs.
  3. R. Blaumanis. Lugas ,,Skroderdienas Silmačos” izspēle.

5)

  1. Teātri Saldus novadā.
    Saldus teātra raksturojums: vēsturiskais un mūsdienu aspekts.
  2. Latviešu literāti- dramaturgi. (no 20. gs sākuma= minēt vismaz 15 autorus (+ daiļdarbus).
  3. 3. R. Blaumanis. Lugas ,,Skroderdienas Silmačos” izspēle.

 

Noteikumi darba uzdevuma prezentēšanai:

  1. Power Point prezentācija (1.punkts),
  2. stāstījums, zināšanu sniegšana klasesbiedriem (2. punkts),
  3. lugas ainu izspēle (3. punkts).

 

Lielās darbošanās virsuzdevumi skolēniem-

gūt jaunas zināšanas literatūrteorijā par drāmu kā literatūras veidu,

paplašināt erudīciju, redzesloku par mūsdienu teātri,

akcentēt aktualitātes kultūrā,

noskatīties R.Blaumaņa komēdiju ,,Skroderdienas Silmačos”,

iestudēt R.Blaumaņa lugas ,,Skroderdienas Silmačos” ainas,

kreatīvi izpausties, izspēlējot lugas fragmentus.

 

Projekta laikā jaunieši individuāli apzināja literatūras teoriju, meklēja materiālus par teātriem, aktualitātēm kultūrā. Tās bija stundas informātikas kabinetā.

Literatūras stundā kolektīvi noskatījāmies R.Blaumaņa komēdiju ,,Skroderdienas Silmačos’’ youtube.com 

Tā kā pēc grupu veidošanas kļuva skaidrāks par lomu sadalījumu lugā, katrai grupai izvēlējāmies konkrētās ainas. Ar tekstu jaunieši iepazinās letonika.lv 

Gatavošanās process bija spraigs, ļoti dinamisks. Varēja just lielu ieinteresētību, aizrautību. Jaunieši patstāvīgi gatavojās darbu prezentācijai- gan, tā saucamajai, teorētiskai daļai, gan praktiskajai- uzvedumam. Man kā skolotājai šajā procesā bija pasīva loma- vēroju procesu, ja kāds jautāja, sniedzu padomu, palīdzēju ar teorētiskā materiāla atrašanu un apkopošanu, ja skolēns informāciju nevarēja atrast internetā.

Darbu prezentēšanas dienas tika ļoti gaidītas. Jaunu faktu, zināšanu apguve mijās ar radošuma un kreativitātes devu (piemēram, teātra sporta tehniku prezentēšanu un klasesbiedru iesaistīšanās tajās).

R.Blaumaņa lugas ,,Skroderdienas Silmačos” izspēle bija vesels notikums. Gaisā virmoja tāds J satraukums, ka šķita- jaunieši gatavo lielu teātra izrādi… Kad viss tika prezentēts- kopā tiešām iznāca liels veselums-

10.d klases skolēnu veidota teātra izrāde R.Blaumanis ,,Skroderdienas Silmačos”.

 

Pēc projekta skolēni aizpildīja DL ,,Pašvērtējums, grupas biedru un citu grupu vērtējums”. Pozitīvu atziņu bija daudz:

Didzis: Man ļoti patika spēlēt teātri (,,Skroderdienas Silmačos’’) kā Rūdim. Ieguvu ļoti labu pieredzi kā aktieris. Vēlētos, lai arī turpmāk notiktu šādas stundas. Tas ir daudz interesantāk, nekā sēdēt solā un lasīt grāmatu. Mums, skolēniem, pašiem ir interesanti ko šādu iestudēt.

Sinta: Par projektu „Teātris senāk un mūsdienās” varu teikt tikai pozitīvo, jo šīs stundas bija daudz savādākas un interesantākas. Teātra iestudēšana „Skroderdienas Silmačos” bija kaut kas radošs! Varējām paši atklāt savu aktiermākslu.

Līva: Man patika spēlēt teātri, jo gribētu kļūt par aktrisi. Stunda izdevās. Gribu vēl tādas stundas!

Sandris: Spēlēt lugu „Skroderdienas Silmačos” bija jautri. Stundas notika citādāk. Nebija tik ierastās sēdēšanas solos. Ar šo pasākumu arī klase saliedējās. Radās lielāks respekts pret aktieriem vispār ( viņiem jāmācās lieli teksti).

Edgars: Man personīgi patīk šādas stundas, jo mēs mācāmies par noteiktu tēmu un darām citas lietas, kā, piemēram, attīstām aktiermākslu un iepazīstam viens otru, jo daži nemaz ar citiem tik daudz nerunā. Mani ļoti iepriecināja šīs stundas un ceru, ka varēsim sarīkot vēl.

Intars: Man patika izspēlēt lugu, jo tas dod prasmes runas izkopšanai. Arī patīk iejusties cita cilvēka tēlā vai varoņa lomā, kā arī patīk lugas (izrādes) sagatavošana. Šīs lugas izspēle deva lielas iemaņas nākamajai…

Deivina: Lai gan sākumā nebiju priecīga, ka jāmācās garš teksts, noskatoties izrādi „Skroderdienas Silmačos”, nodomāju, ka varētu būt interesanti. Noteiktās ainās iejutos Pindacīšas tēlā. Tas bija patiešām jautri! Sapratu, ka man patīk spēlēt teātri!!

Elza: Man ļoti patika šīs stundas, jo tā bija savādākas nekā pārējās. Noteikti interesantākas, un bija diezgan jāpiedomā pie varoņa atveidošanas, kuru tēloju. Tā kā teksts bija jāzina no galvas, bija ,, jāiespringst’’, kā arī jāizskatās līdzīgi varonim, kuru atveidoju. Esmu meitene, bet tēloju puiša lomu Rūdi. Man šķita, ka labi sanāca. Ļoti centos nesamulst, ja kaut ko piemirsu no teksta vai darbības. Jauki bija arī tas, ka bija ar klasesbiedriem kopā jāmēģina, lai izdotos. Tekstu, īpaši lugas tekstu, no galvas nav tik vienkārši iegaumēt. Kopumā šis projekts bija ļoti pozitīvs, ar patīkamām emocijām pilns.

Evita: Papildināju savas zināšanas par teātriem Latvijā un to vēsturi. Iemācījos uzstāties publikas priekšā un pilnveidoju sevi aktiermākslā. Patika stundā esošā atmosfēra.

Anna: Man patika šīs stundas, jo varēju iejusties lugas varones lomā. Patika tas, ka grupa prata labi sadarboties. Bija interesanti skatīties, kā klasesbiedri attēlo pārējās ainas. JVarētu vēl kādu reizi uzvest citu lugu, bet tad mēs visi būtu labāki, jo mums taču ir maza pieredzīte… 

 

Projekta metode mācību procesā jau tika izmantota marta sākumā, kad jaunieši gatavojās stundai- ,,Aspazijas dzimšanas diena”: tika veidots scenārijs visam pasākumam (stundai), prezentācija par dzejnieci, tika domāts par muzikālo ,,noformējumu’’, skolēni dziedāja dziesmas, tika iestudētas dažas ainas no Aspazijas lugas utt. Pie mums pat viesojās ,,īsta Aspazija un ,,īsts’’ Rainis. J Jauniešiem ļoti patika šīs stundas, un droši varu teikt- viņi ir gatavi dažādiem izaicinājumiem, kreatīvām un alternatīvām stundām, citādam mācību procesam.

Sveicam svētkos!

Vārda dienu svin:

Audris, Brencis, Inuta

Dzimšanas dienu svin:

Una Šlisere

Ieskaties!

Stundu saraksta izmaiņase-klase.lvvēstis

Svarīgais tuvplānā

2019. gadā Druvas vidusskola CE rādītājos ieguvusi 3. vietu lauku vidusskolu grupā!

Paldies!

Skola izsaka vissirsnīgāko paldies gan "EL.Serviss" darbiniekiem un tās direktoram Armandam Ceimeram, gan "Norplast" darbiniekiem, sevišķi Ivaram Liepam un firmas vadītājam Mārim Meijam!

Skatīt vairāk

Mūsu draugi

oazebiedriba-saujamazpulki

Noderīgas saites

Skatīt vairāk

Nosūti mums ziņu!

Nosūtīt