Druvas Vidusskola

Radoša, dzīvespriecīga, iedvesmojoša,
vienmēr atvērta jaunām idejām un priekšlikumiem!
Tāda ir Tava skola!

Sveicam svētkos!

Vārda dienu svin:

Estere, Hermīne

Dzimšanas dienu svin:

Emīls Čižiks

Ieskaties!

Stundu saraksta izmaiņas

Vakcīna pret manipulējošu ziņu žurnālistiku

Publicēts: 17. decembris 2016
Atjaunots: 17. decembris 2016

   Vai žurnālistika var būt objektīva? Laura to apšauba, un viņai ir taisnība. Veidojot savu izdevumu saturu, redakciju darbs balstās uz daudzām subjektīvām izvēlēm.

   Kāpēc mēdz teikt, ka žurnālisti un sabiedrisko attiecību speciālisti atrodas „ierakumu dažādās pusēs”? Vai varam droši paļauties uz informāciju, ko piedāvā dažādi plašsaziņas līdzekļi? Apmācību grupas dalībnieki neslēpj savu skeptiskumu, un tas dod cerību, ka nākotnē ar viņiem būs grūtāk manipulēt dažādu komerciālu vai politisku apsvērumu vārdā. Nodarbības gaitā viņi kļūst par trīs dažādu paaudžu mediju patēriņa analītiķiem. Prezentējot izpētes grafikus, īpaša vērība tiek veltīta izvērtējumam, cik daudzveidīgi un uzticami uz pārējo paaudžu fona ir viņu pašu izmantotie informācijas avoti.      

     Tad visi pārtopam par kāda sociālā eksperimenta dalībniekiem. Tas balstās reālos, šajās dienās Facebook atainotos notikumos. Proti, kādu padomu varam dot cilvēkam, kurš savai auditorijai vaicā, vai viņa izvēlēto gleznu var uzskatīt par skaistu un pārdevēja nosaukto cenu – 500 eiro – par pieņemamu?

    Grupu prezentācijās patīkami pārsteidz audzēkņu spēja ātri nonākt pie vienota kopsaucēja, vienlaikus saglabājot cieņu pret visai atšķirīgajiem individuālajiem mākslas darba vērtējumiem.

   Visbeidzot paši kļūstam par mākslas izsoles dalībniekiem ar mērķi uzzināt gleznas patieso pārdošanas cenu. Cik par to esam gatavi maksāt? 380 eiro? 400? 600? 1000? 2000? Karīna drosmīgi sauc: „Miljons eiro!” – un viņa ir trāpījusi desmitniekā! Izrādās, tas ir gleznotāja Marka Šagāla 1924. gadā radīts mākslas darbs, kas šajās dienās pārdots Austrijas izsoļu namā „Dorotheum”.

     Kāds bija šīs publiskās provokācijas autora mērķis? Kam viņš vēlējās pievērst sabiedrības uzmanību? Ko šis skandalozais eksperiments māca mums par komunikāciju sociālajos medijos? Un kā labāk iemācīties saprast, ka kritiskā domāšana ietver spēju būt arī paškritiskiem?           

 

    Gan klasisko, gan sociālo mediju profesionālie un ētiskie standarti diemžēl arvien biežāk tiek ignorēti. Mācāmies tos izprast, uzdodot jautājumus. 

 

Edžus Vējiņš

Multimediju talantu skolas vieslektors,

Latvijas Asociācijas sabiedrisko attiecību profesionāļiem (LASAP) biedrs 

Sveicam svētkos!

Vārda dienu svin:

Estere, Hermīne

Dzimšanas dienu svin:

Emīls Čižiks

Ieskaties!

Stundu saraksta izmaiņase-klase.lvvēstis

Svarīgais tuvplānā

 
2017. gadā lieliski CE rezultāti! Latviešu valodā 1. vieta valstī!

Paldies!

Skola izsaka vissirsnīgāko paldies gan "EL.Serviss" darbiniekiem un tās direktoram Armandam Ceimeram, gan "Norplast" darbiniekiem, sevišķi Ivaram Liepam un firmas vadītājam Mārim Meijam!

Skatīt vairāk

Mūsu draugi

oazebiedriba-saujamazpulki

Noderīgas saites

Skatīt vairāk

Nosūti mums ziņu!

Nosūtīt